Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Garantáljuk, hogy az összes termékünk eredeti Garantáljuk, hogy az összes termékünk eredeti
Kiszállítási idő: 2-14 munkanapon belül Kiszállítási idő: 2-14 munkanapon belül
1 év kellékszavatosságot vállalunk* 1 év kellékszavatosságot vállalunk*

Garancia

X. KELLÉKSZAVATOSSÁG

 

X.1. A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Vevő jogosult kellékszavatossági igényt érvényesíteni a Szolgáltatóval szemben, a Polgári Törvénykönyv rendelkezéseivel összhangban.

 

X.2. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

 

X.3. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Fogyasztók tekintetében tehát a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, amennyiben a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

X.4. A Szolgáltató és vállalkozás között létrejött szerződés esetén a kellékszavatossági igény

érvényesítésekor a Vevő mindenkor köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

X.5. A Vevőt a kellékszavatosság keretében az alábbi jogok illetik meg:

 Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga

kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági igényéről a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Amennyiben a kijavítás/kicserélés időtartama meghaladja a 15 napot, akkor a Szolgáltató köteles tájékoztatni a Vevőt ennek várható időtartamáról.

 

X.6. Tekintettel arra, hogy a Webáruházban értékesített termékek – újszerű, soha nem viselt állapotuk ellenére – használt terméknek minősülnek, a Vevő kellékszavatossági igénye a termék átvételétől számított 1 év alatt évül el.

 

X.7. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

 

X.8. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik - ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

 

XI. TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

XI.1. Fogyasztói szerződés esetén ingó dolog (a termék) hibája miatt a Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a termék gyártójával szemben (ebben a tekintetben gyártónak minősül a termék előállítója és a termék forgalmazója).

 

XI.2. A Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék gyártójától. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

XI.3. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

 

XI.4. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

 

XI.5. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli, ezen határidő eltelte jogvesztést eredményez.

 

XI.6. Mentesül a gyártó a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy - a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; - a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy - a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

XII. A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI JOGA

 

XII.1. A Fogyasztót a Webáruházban vásárolt termék tekintetében indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Elállási jogát a Fogyasztó - a terméknek, - több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, - ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Elállási jogát a Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

XII.2. A Fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát.

 

XII.3. Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

XII.4. Amennyiben a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, az elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségekre:

 

- elektronikusan a info@rozmarsc.hu  e-mail címre;

- postai úton a Szolgáltató címére:

• Szakál Szabolcs EV.

• Magyarország, 6723 Szeged, Felső Tisza-part utca 31-34. lp.: F, em:9, ajtó:32.

• +36209871175

 

Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

 

XII.5. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, amennyiben a 12.1-12.3 pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

XII.6. Postai úton történő értesítés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

XII.7. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a nyilatkozattétel a 12.4-12.5 pontban foglaltak szerint történt.

 

XII.8. Amennyiben a Fogyasztó a 12.4-12.5 pont rendelkezéseinek megfelelően eláll a Szolgáltatóval kötött szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

 

XII.9. Amennyiben a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

 

XII.10. Amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte -a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni-, addig a Szolgáltató visszatarthatja az 12.8 pont szerint visszatérítendő összeget. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

 

XII.11. Amennyiben a Fogyasztó a 12.4-12.5 pont rendelkezéseinek megfelelően eláll a szolgáltatóval kötött szerződéstől, köteles az érintett terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül a Szolgáltató részére az alábbi címre visszaküldeni:

 

- Szakál Szabolcs EV., 6723 Szeged, Felső Tisza-part utca 31-34. lp.: F em.: 9, ajtó 32. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

XII.12. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költség viselését. Az elállással érintett termék utánvétellel nem küldhető vissza, utánvételes átvételt a Szolgáltató nem teljesít.

 

XII.13. Amennyiben a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, a Szolgáltató saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

 

XII.14. A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

 

XII.15. A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási/felmondási jogát az alábbi esetekben:

 

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

 

- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból

az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;